Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
JCACS
  • Numéro courant
  • Archives
  • Annonces
  • À propos
    • À propos de cette revue
    • Soumissions
    • Comité éditorial
    • Déclaration de confidentialité
    • Coordonnées
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 15 No. 1 (2017)

Vol. 15 No. 1 (2017)

					Afficher Vol. 15 No. 1 (2017)
Publié-e: 2017-08-05

Éditorial

  • unFIX Me in the Red: Re/collections and Re/novations

    Pauline Sameshima
    1-5
    • PDF (English)

Articles

  • Two Hands, Two Decks and a Theory in Action: Expanding Thinking Vocabularies of Learners in the 21st Century

    R. Michael Fisher
    6-16
    • PDF (English)
  • A Tale of Two Schools: A Practitioner’s Use of Bourdieu’s Theory to Understand Academic Underachievement Among Students at His Inner-City School

    Victor S Brar
    17-41
    • PDF (English)
  • (Re)visiting John Dewey and (Re)imagining a Curriculum with the Empty Space of a Haiku

    HongNguyen (Gwen) Thi Nguyen, Steve Slavik
    42-53
    • PDF (English)
  • Challenging the Status Quo: The Evolution of the Supervisor-Student Relationship in the Process of Potentially Stigmatizing and Emotionally Complex Autoethnographic Research

    Susan Maureen Docherty-Skippen, Hilary Brown
    54-71
    • PDF (English)
  • Curriculum Alignment Among the Intended, Enacted, and Assessed Curricula for Grade 9 Mathematics.

    Paolina Seitz
    72-94
    • PDF (English)

Recensions / Book Reviews

  • Book Review: In This Together: Fifteen Stories of Truth and Reconciliation.

    Andrea Robin Belczewski
    95-103
    • PDF (English)
  • Book Review: Educational Experience as Lived: Knowledge, History, Alterity: The Selected Works of William F. Pinar

    Jung-Hoon Jung
    104-110
    • PDF (English)

À propos de cette revue

Fondée en 2003, la Revue de l'Association canadienne pour l'étude du curriculum (RACEC) est une publication d’accès libre de l'Association canadienne pour l'étude du curriculum (ACEC).

Social Media Icons

JCACS Musings @JCACSRACEC JCACS Curriculum Without Borders
Jcacs Racéc jcacs_racec

Langue

  • English
  • Français

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires

Faire une soumission

Faire une soumission
JCACS Musings   @JCACSRACEC   JCACS Curriculum Without Borders   Jcacs Racéc   jcacs_racec
À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.